تاریخ انتشار :چهار شنبه 6 می 15.::. ساعت : 2:30 ب.ظ

   730 بازدید

فرودگاه ارومیه
پرهیزگار با بیان اینکه ساعات پروازی فرودگاه دربرخی از ایام هفته و نیز تعداد پرواز در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و جمعه مطلوب نیست افزود: شرکت های هوایی به دلیل کمبود ناوگان و تعداد مسافر کافی برای داشتن لود پروازی ۲ طرفه با ساعات پروازی اعمالی فرودگاه مخالفت می کنند.

جوان پرس /   آیسان عسگری زاده : توسعه از ابعاد مختلف نیازمند ایجاد و تکمیل زیرساخت های مربوطه می باشد و صنعت به تناسب اقتضائات خود، زیرساخت های مطلوب را می طلبد و در این بین صنعت حمل و نقل هوایی یکی از زیرساخت های پایه و اساسی در توسعه صنایع مختلف از جمله صنعت گردشگری ، اقتصادی ، تجاری و … به شمار می رود. در واقع توسعه اکثر صنایع و به تبع آن پیشرفت در جوامع بشری به صورت مستقیم و غیر مستقیم وابسته به صنعت حل و نقل هوایی و ایجاد زیرساخت های لازم همچون احداث باند فرودگاه و راه اندازی پرواز و تجهیزات مربوط می باشد.

توسعه فرودگاه علاوه بر رشد اقتصادی در منطقه و جذب سرمایه گذار  کلان داخلی و خارجی  توسعه گردشگری را در پی داشته و زمینه ورود گردشگر به استان سرسبز و دارای طبیعت بکر  را از داخل و خارج  کشور تسهیل می کند. به گزارش ایسنا ؛ توسعه حمل و نقل هوایی با توجه به موقعیت استراتژیک استان در همسایگی با ۴ کشور، و همجواری با چند منطقه  آزاد اقتصادی و پتانسیل های طبیعی و گردشگری می تواند به عنوان کلید توسعه منطقه محسوب شود که این استان  تجاری و خود منطقه آزاد ماکو که استان را دارای تمامی این مولفه ها نموده اما به دلیل  مشکلات زیر ساختی و ضعف ناوگان هوایی با افت عملکرد مواجه است.

در وضعیت فعلی علیرغم نبود پروازهای خارجی از فرودگاه ارومیه، پروازهای داخلی که صرفا منحصر به تهران و مشهد بوده و از لحاظ کمیت پرواز و زمان بندی بهینه با مشکل مواجه است که در این بین ۲۶ پرواز هفتگی مسیر ارومیه – تهران و بالعکس توسط شرکت های هواپیمایی ایران، قشم، آتا و آسمان انجام می شود که این تعداد پرواز جوابگوی مسافران نیست و برنامه پروازها نیز با اندک تغییر همانند زمستان به بهار انتقال پیدا کرده که با توجه به تغییرات ساعت رسمی و طولانی بودن روز با عنایت به مقدار اندک پروازها به هیچ وجه معقول نمی رسد و حداقل نیازمند تغییر ساعات می بود و روزهای جمعه پنج شنبه سه شنبه، بدترین روزهای مسافران هوایی ارومیه قلمداد می شود که یا از منظر ساعت پرواز و یا تعداد پرواز بنا به ادعای مسافران و آژانس ها و جمع بندی موضوع باید مورد بازنگری اساسی قرار گیرد و پروازهای پرت از برنامه پروازی استان همانند سایر استانها حذف و منتقل به ساعات مفید برای مسافر شود.

 با توجه به مشکلات موجود و نارضایتی مردم از وضعیت موجود پروازهای ارومیه خبرنگار ایسنا جهت پیگیری موضوع به سراغ مسئولین ذی ربط رفت.

برنامه پروازی روزهای سه شنبه، ۵ شنبه و جمعه مطلوب نیست

 

” کمال پرهیزگار” مدیرکل فرودگاه ارومیه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نیمه دوم سال ۹۳ ایران ایر ۴ مسیر پروازی را به دلیل نقض فنی  کاهش داد و ما نیز به دنبال شرکت های هوایی فعال بوده  تاعلاوه بر حل مشکل تعداد کمی پرواز ها در فرودگاه به ایجاد رقابت  و افزایش کیفیت پروازی بپردازیم.

وی تصریح کرد: وظیفه فرودگاه  تامین باند پرواز، سیستم های کمک ناوبری، ترمینال، نشست و پرواز بی خطر بوده که این خدمات را برای جابجایی و انجام پرواز در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار می دهد.

پرهیزگار در خصوص ساعات مناسب پروازی گفت: مسافران مختلفی  اعم از اداری، پزشکی، تجاری ، دانشجو و اساتید  و خانواده ها از پرواز های هوایی استفاده می کنند و هر کدام ساعات بخصوص  برای مسافرت هوایی نیازدارند و خواهان پرواز اول وقت  و برگشت اخر وقت هستند.

وی ادامه داد: زمان مناسب پروازی زمانی هست که بیشترین درخواست را داشته باشد و فرودگاه سعی کرده بهترین ساعات را از بین درخواست ها در صورت مقدور تامین کند.

مدیر کل فرودگاه  ارومیه اظهار کرد: به غیر از ایران ایر و آسمان بقیه  شرکت های هوایی خصوصی هستند و بالطبع  سود و زیان بسیار مهم است و لازمه سود و زیان پروازی را داشتن لود پروازی مناسب می دانند دراین راستا  فرودگاه هر تایم پروازی را نمی تواند به شرکت های پروازی الزام و اعمال کند.

وی گفت: بخش اعظم مسافران پروازی را مسئولین اداری تشکیل می دهند اما متاسفانه بازه زمانی پروازی برای تمامی مسافران به دلیل کمبود ناوگان پاسخگوی نیاز آنها نیست.

پرهیزگار با بیان اینکه ساعات پروازی فرودگاه دربرخی از ایام هفته و نیز تعداد پرواز در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و جمعه مطلوب نیست افزود: شرکت های هوایی به دلیل کمبود ناوگان و تعداد مسافر کافی برای داشتن لود پروازی ۲ طرفه با ساعات پروازی اعمالی فرودگاه مخالفت می کنند.

مدیر کل فرودگاه ارومیه  اظهار کرد: از طریق مقامات استانی و نمایندگان برای افزایش پرواز های سه شنبه، پنج شنبه و جمعه  و جابجایی پرواز های نزدیک به هم پیگیر حل مشکل هستیم و مکاتبات متعددی با شرکتها انجام شده و امیدواریم شرکتهای هوایی  حدالمقدور اقدامات لازمه را اعمال کنند.

وی راه حل فوری مشکل تعداد کم پرواز های و زمان مناسب پروازی را چارتر کردن پرواز ها از طریق آژانس های هوایی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در استان آژانس ها از بابت چارتر کردن بسیار کوتاهی می‌کنند؛ قطعا با چارتر کردن پروازها هم سود زیادی نصیب آژانس شده و هم باعث جابجایی زیاد مسافر می شود چرا که حل این مشکل از طریق مکاتبات زمان بر است.

وی در خصوص ایجاد ایرلاین بومی و محلی در استان گفت: استاندار پیگیر تشکیل ایرلاین بومی در استان بوده اما هزینه طرح بالاست، برای اجرای پروژه حداقل به ۴ هواپیما نیاز است که با حل مشکل سرمایه گذار امیدواریم این طرح اجرایی شود.

مدیر کل فرودگاه ارومیه  خاطرنشان کرد: قطعا تشکیل شرکت هوایی دراستان نقطه عطفی در توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری ، توسعه فرودگاه  و ایجاد شغل خواهد شد و با این اقدام هم فرکانس پروازی افزایش و هم ساعات مطلوب دراختیار مسافران قرار داده می شود.

فرودگاه ارومیه در حال حاضر از زیرساخت های مناسبی جهت پذیرش پرواز برخوردار است

“عباس حسن خانی” فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه بیشترین درخواست برای پرواز های اول صبح و آخر شب است گفت: در حال حاضر شرکت هواپیمایی ایران ایر، آتا، آسمان و قشم ایر در فرودگاه ارومیه با تعداد ۶ هزار و ۵۰۶ صندلی پرواز درمسیر تهران- ارومیه-تهران در طول هفته خدمات ارائه می دهند که ضریب اشغال صندلی پرواز در حال حاضر به طور متوسط کمتر از ۷۰ درصد است و این نشان می دهدتعداد پرواز ها فعلا تا حدی مناسب اما از نظر زمانی توزیع پرواز ها مطلوب نیست ضمن اینکه تعداد پرواز ها برای فصل تابستان باید افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: معمولا بیشترین درخواست برای پرواز های اول صبح و آخر شب است اما باید توجه کرد پروازی باید۷:۳۰صبح از ارومیه پروازکند باید ساعت ۵ صبح از تهران پرواز کرده که برای مسافران تهران مطلوب نیست .

فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه بعضی روزها تعداد پرواز کم، در برخی روزها هم زایی پرواز وجود دارد تصریح کرد: از این رو فرودگاه ارومیه پیگیری شده و تغییرتعدادی از ساعتهات پروازی افزایش پرواز در برخی روزهای هفته را از شرکت های هواپیمایی درخواست کرده و شرکت هواپیمایی آسمان برنامه پروازی خود را تغییر داد  و شرکت قشم ایر نیز تغییرات پروازی را اعمال خواهد کرد.

وی گفت: فرودگاه ارومیه در حال حاضر از زیرساخت های مناسبی جهت پذیرش پروازها در تمامی ساعات شبانه روز برخوردار است و مشکلات موجود در سیاست حمل و نقل هوایی مربوط به کمبود ناوگان شرکت های هواپیمایی است.

حسن خانی گفت: ایجاد یک ایرلاین بومی یا بیس هواپیمایی به طور قطع می تواند تحولی در حمل و نقل هوایی استان ایجاد کند و تقریبا تمام مشکلات مربوط به تاخیرهای هوایی، کمی تعداد پرواز و ساعات نامطلوب  پروازی را حل کند.

وی  در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تشکیل ایرلاین بومی در استان گفت: مقام عالی استان این موضوع را از طریق برگزاری جلسات متعدد با شرکت های هواپیمایی و مشارکت بخش خصوصی پیگیری کرده که امیدواریم به نتایج مطلوب دست یابد اما از مشکلات عمده دراین طرح تامین اعتبارات سنگین خرید هواپیماو ملزومات و متعلقات آن است که باعث شده تعداد معدودی در بخش خصوصی امکان ورود به این مقوله را داشته باشند.

کاهش تعدادپرواز ها ریشه در کم شدن تعداد هواپیما و نواقص قطعات پروازی دارد

نادر قاضی پور” نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم افزود: شرکت های هواپیمایی به دلیل تنگ بودن حلقه واردات قطعات و  تجهیزات هوایی با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی در خصوص علت کم بودن تعداد پرواز ها در فرودگاه های ارومیه گفت: شرکت های هواپیمایی تعداد پایین مسافر را دلیل کاهش پرواز در فرودگاه ارومیه عنوان می کنند و اگر ضریب اشغال صندلی از۸۲ درصد پایین باشد قطعا پرواز زیان ده خواهد بود.

قاضی پور با اشاره به اینکه شرکت ایران ایر از سال گذشته  ۴ پرواز خود را از مسیر پروازی استان حذف کرده است اظهار کرد: پیگیر این جریان شدیم که علت کاهش تعدا دپروازها ریشه در کم شدن تعداد هواپیما و نواقص قطعات پروازی دارد.

وی با اشاره به پیروی شرکت های هواپیمایی از ایران ایر در افزایش قیمت بلیت  گفت: هر زمانی که ایران ایرقیمت ها را افزایش داده به تبع آن در شرکت های هواپیمایی این افزایش قیمت اعمال شده است.

وی گفت باید یک شهروند ارومیه صبح بتواند به تهران عزیمت کرده و بعدظهر نیز بعد از اتمام کارهای اداری در مدت زمان مناسب بعد از آن با لحاظ تمامی شرایط با خیال راحت در پایان به شهر بازگردد علی الخصوص با توجه به طولانی بودن روزها در ۶ ماهه اول سال حتی اگر با محدودیت پرواز مواجه هستیم ساعات پرواز مدیریت و به آخرین ساعات که البته امکان برگشت نیز در آخر شب به تهران باشد منتقل و مدیریت شود چون در این سه روز مسافران ارومیه ای واقعا با مشکل مواجه هستند و باید رایزنی ها از سوی متولیان برای استفاده پرواز اختصاصی به ارومیه در بهترین ساعت ها صورت پذیرد.

قاضی پور با اشاره به اینکه برای کاهش قیمت بلیت یارانه ای کردن چاره کار نیست بلکه باید هزینه های زائد در شرکت های هواپیمایی را کاست افزود: تعداد کادری که در این شرکت ها کار می کنند از ارائه خدماتشان زیاد بوده که قطعا با کاهش تعداد نیروی های مازاد در شرکت هواپیمایی ایران ایر هزینه زائد دراین شرکت ها کاسته و برای کاهش قیمت ها و مدیریت صحیح می توان اقداماتی انجام داد.

وی گفت: با تبدیل شدن سرو به منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری در این شهر افزایش یافته و حمل و نقل هوایی قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

کمبود پروازهای فرودگاه ارومیه یکی از مهمترین  معضلات و مشکلات استان است

مدیر یکی از آژانس های فعال هواپیمایی در ارومیه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پیک اصلی درخواست بلیت از سوی مسافران برای مسیر ارومیه به تهران ساعت ۷ صبح و مسیر تهران به ارومیه ساعت ۹ شب است که در غیر این صورت مسافر ناگزیر می شود با حضور در هتل و مسافر خانه متحمل هزینه اضافی شود.

وی بر خلاف صحبت های مسئولان ذیربط، کمبود پروازهای فرودگاه ارومیه را یکی از مهمترین معضلات و مشکلات صنعت هوایی استان عنوان کرد و افزود : کمبود پرواز در تمامی روز های هفته کاملا مشهود است اما این کمبود در روز های سه شنبه، پنج شنبه و جمعه بیشتر از روزهای دیگر هفته به چشم می خورد.

وی در خصوص چارتر های خارجی اظهار کرد: چارتر شدن پرواز های خارجی باعث خروج ارز از کشور شده و هیچ نفعی برای کشور و استان ندارد.

وی بابیان اینکه چارتر کردن پروازهای خارجی بیچارگی اقتصادی را در پی دارد ادامه داد: با چارتر کردن پرواز های خارجی مسافران زیادی از ایران خارج شده اما آیا مسافر خارجی وارد ایران می شود، قطعا وارد نمی شود.

وی ادامه داد: شرکت های هوایی با چارتر کردن به دنبال منافع خودشان هستند و این اقدام به هیچ عنوان به نفع آژانس ها نیست.

فرودگاه ارومیه  تنها اسمش بین المللی است

“حسین امامی” معاون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم در گفتگو با ایسنا گفت: از گزینه های مهم و حساس زیرساخت توسعه گردشگری  درکشور ، بحث حمل و نقل  به صورت زمینی و هوایی است. وی گفت: فرودگاه ارومیه تنها اسمش بین المللی است چراکه زیرساخت ها و امکانات پروازی فرودگاه بین المللی نیست.

امامی اظهار کرد: این فرودگاه متاسفانه پرواز به خراسان، کیش و سایر شهر های کشور را نداشته و بالطبع  مسافر و گردشگر کمی وارد استان می شود.

وی تصریح کرد: زمان یک مقوله حساس و مهم برای مسافر و گردشگر بوده  و انتظار این را دارد که با صرف حداقل زمان ممکن  و به راحتی به بیشتر مناطق استان دسترسی داشته باشند.

معاون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی  گفت: استان دارای آثار ثبت شده جهانی، جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری است اما آیا مسافران بازار های هدف و گردشگران می توانند با وجود مشکلات زیرساختی به مقصود خود برسند.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی دارای دو جاذبه ثبت شده جهانی تخت سلیمان و قره کلیسا است که می تواند در جذب توریست و گردشگر خارجی موثر باشد اما با مشکلات موجود این امکان وجود ندارد.

امامی گفت: جلسات مختلفی برای ارائه  و حل مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای و هوایی تشکیل شده اما تا به امروز انچنان نتیجه بخش نبوده  و نیازمند تصمیمات و برنامه ریزی کلان کشوری است.

ناوگان حمل و نقل  زیر ساخت لازم برای توسعه هر شهری است

“مرتضی پیری ” عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز افزود: پتانسیل ارومیه برای رشد سفر های هوایی و خدمات فرودگاهی بیش از مراکز استان های مجاور است.

وی بابیان اینکه ناوگان حمل و نقل  زیر ساخت لازم برای توسعه هر شهری است اظهار کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی زمینه ساز توسعه فضای کسب و کار و رونق شهر ارومیه و از طرفی توسعه کسب و کار توسعه حمل و نقل هوایی را تسهیل می بخشد و می توان گفت هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

پیری گفت: در شهر ارومیه بستربرای توسعه زیر ساخت ها فراهم است اما آیا این زیر ساخت هاکافی است به عنوان مثال با شرایط فعلی، فرودگاه ارومیه توانایی محقق کردن توسعه مورد نظر سند چشم انداز۲۰ساله  را در شهر دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: ارومیه فرودگاه دارد امادارای مزیت نیست چراکه سازمان فرودگاه کشور به صورت انحصاری خدمات ارائه می دهند و رقابت در عرصه این فعالیت ها وجود ندارد قطعا با این اوصاف ارائه خدمات بهتر و ارتقای کیفیت خدمات انتظار واهی است.

عضو شورای شهر ارومیه تصریح کرد: راه حل توسعه فرودگاه و ارائه خدمات بهتر در گرو تبدیل شدن فرودگاه ارومیه به ترمینال فعال داخلی با پرواز های داخلی و خارجی و راه اندازی ایرلاین بومی و محلی در ارومیه است که این مهم به دست مسئولین استانی گره گشاست.

وی برلزوم توجه و ورود بخش خصوصی در این زمینه اشاره کرد و گفت: دو اقدام قبلی با تمرکز بر اجرایی شدن سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی و رقابت پذیری  خدمات مسافرت های هوایی در توسعه فرودگاه و ارئه خدمات متنوع موثر خواهد بود.

پیری افزود: علاوه بر  هزینه های بالای سفر های هوایی، وجود مشکلات فنی و مستهلک بودن هواپیما  که منجر به سقوط چندی ازناوگان های هوایی در ایران شد رغبت مسافران را برای سفر های هوایی کاسته است.

افزایش تعداد پرواز با توجه به ناوگان موجود امکان پذیر نیست

“محمد حیدری”  مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر ارومیه نیز  گفت:واحد برنامه ریزی  بر اساس  سیستم های بازرگانی و سیاست بازرگانی  که نشات گرفته از خواسته های مردم  است  برنامه های پروازی را تنظیم می کند. وی تصریح کرد: هیچ شرکتی در ایران نیست جز ایران ایر که به تمام اقشار جامعه سرویس دهد.

حیدری گفت: ایران ایر سال گذشته در طول هفته ۱۱ پرواز داشت که امسال  متاسفانه ۴ پرواز خود را از دست داده است. وی با بیان اینکه نامطلوب بودن تعداد پرواز در ایام سه شنبه، پنج شنبه و جمعه کاملا مشهود است اظهار کرد: مسافر باید برای پرواز حق انتخاب داشته باشد اما برنامه های پروازی سه شنبه، پنج شنبه و جمعه این امکان را از مسافر گرفته است.

وی ادامه داد: قطعا نیاز است که در افزایش پرواز در این ایام اقدام شود و پیگیری لازم انجام شده  اما با توجه به ناوگان موجود امکان پذیر نیست.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر ارومیه در خصوص کمی تعداد پرواز و نامطلوب بودن ساعت پرواز گفت: ایران ایرسعی کرده برنامه را طوری تنظیم کند تا همه اقشار تاحدودی راضی باشند اما همه این اقدامات با توجه به ناوگان موجود بوده که در این راستا  امید است با تجهیز و افزایش ناوگان همه مشکلات حل شود.

وی گفت: بیس هواپیمایی آتا بسیار به نفع تبریز بوده و اغلب مشکلات هوایی را حل کرده که امید است با ایجاد ایر لاین بومی درارومیه مشکلات این شهر نیز حل شود.

عباسی یکی از مسافرین مسیر پرواز ارومیه به تهران به خبرنگار ایسنا گفت: در طول ماه چندین بار بنا به مشغله کاری به تهران سفر می کنم که با توجه به زمانبندی نا مناسب پروازها، موفق به تهیه بلیت مناسب برای پرواز نمی شوم که بعضا مجبور به استفاده از اتوبوس برای سفر می کنم.

وی ادامه داد : زمانبندی نامناسب پرواز ها در طول ایام هفته باعث تحمیل هزینه های اضافی می شود.

یکی دیگر از مسافرین هوایی گفت: به طور مثال اگر بخواهم دیر وقت به شهر خودم ارومیه برگردم امکانش نیست ، آخرین زمان برگشت  از تهران به ارومیه در اغلب هفته ساعت ۱۹:۱۵ که اصلا مطلوب نیست و مجبور می شوم با پرواز های تبریز سفر کرده که در این صورت در برگشت به ارومیه هزینه اضافی متحمل  می شوم.

وی ادامه داد: علاوه بر این مسئله مشکل اساسی پرواز های روز های پنج شنبه و جمعه بوده که اصلا جز پرواز های شب امکان سفر وجود نداشته و بنده چندین بار به دلیل نبود پرواز با مشکل مواجه شده ام.

یک مسافر دیگر هم به ایسنا گفت: ساعت ۱۹:۱۵ اصلا ساعت معقول برای روزیکه پرواز محدود مثل روز سه شنبه وجود دارد نیست بلکه اگر با محدودیت پرواز مواجهیم حداقل مسولان آن را به ساعت ۲۱ و آن حدود بکشند تا مردم ارومیه با خیال راحت بلیط بگیرند و هر لحظه دغدغه نرسیدن و استرس را نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، کمبود پرواز های فرودگاه ارومیه به عنوان یکی از مهمترین معضلات و مشکلات استان به شمار می رود و استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های با پتانسیل های بالقوه، نیازمند ایجاد زیرساخت در بخش های مختلف برای توسعه است.

استفاده از ظرفیت فرودگاه به عنوان موتور توسعه برخلاف بسیاری از استانهای هم تراز کشور انچنان  که باید مورد توجه  قرار نگرفته است و معضلات  صنعت هوایی گریبان گیر مسافران شده و مجبورند شرایط ایرلاین ها را بپذیرند.

بنا به گفته مسئولان ذی ربط که حل مشکل پروازی استان را ایجاد ایرلاین بومی در استان عنوان می کنند، لازم است تا متولیان امر با جدیت و برنامه ریزی سعی در توسعه صنعت حمل و نقل هوایی که یکی از زیرساخت های مهم در توسعه استان بوده، گام بردارند.

اما در خصوص پروازهای موجود متاسفانه برنامه پروازها نیز با کمی تغییر مانند زمستان به بهار انتقال پیدا کرده که با توجه به تغییرات ساعت رسمی و طولانی بودن روز با عنایت به مقدار اندک پروازها به هیچ وجه معقول و منطقی نمی رسد و حداقل نیازمند تغییر و مدیریت ساعات بر اساس گفته مسافران آژانس ها و مسولان صبح حوالی ساعت ۷ رفت و زمان برگشت به ارومیه حدود ساعت ۲۱ شب که امکان برگشت هواپیما و مسافران دوباره به تهران هم باشد می بود و روزهای جمعه پنج شنبه سه شنبه، بدترین روزهای مسافران هوایی ارومیه قلمداد می شود که یا از بعد ساعت پرواز و یا تعداد پرواز بنا به ادعای مسافران و آژانس ها و جمع بندی موضوع باید مورد بازنگری اساسی قرار گیرد.

با توجه به اینکه برای راه اندازی هر موضوعی و یا هر خدماتی یقینا در ابتدا باید هزینه کرد و سپس بعد از جاانداخته شدن موضوع و نهادینه شدن آن اقبال مردم را شاهد بود و قطعا با راه اندازی پروازها و اطلاع رسانی مناسب و کیفی ذایقه مردم ارومیه خیلی بیشتر از این سزاوار پروازهای هوایی و مسافرت پرکیفیتی چون هواپیماست مخصوصا اینکه هنوز قطار هم در بین انتخابهای سفری مردم ارومیه جایی نداشته و همانند سایر استانهای هم سطح شاهد فراهم شدن بستر چنین مسافرت های پرکیفیتی برای مردم شهیدپرور ارومیه نیستیم و بعنوان مثال سامانه های اطلاع رسانی هوایی مسافربری و ثبت نام بلیط تخفیف دار با کمی هزینه کمتر و تشویقی چند هفته مانده به پرواز و یا در آخرین ساعات و روزهای مانده به پروازهایی که ظرفیت خود را در حد مورد قبول تکمیل نکرده و یا با اقبال کمی مواجه است و راهکارهایی که در دنیا برای رونق مسافرت های هوایی در ابتدا بکار بسته می شود و نیازمند داشتن یک متولی پاسخگو برای مدیریت موضوع به شکل کیفی است باید لحاظ شود و امید اینکه با عزم ملی استانی و کشوری افزایش پرواز های فرودگاه ارومیه به عنوان یکی از خواسته های به حق مردم استان تحقق یابد و تنها در حد امید نماند…

Print Friendly
کدخبر : 66455




دیدگاه خود را به ما بگویید.