تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ اسفند ۹۰.::. ساعت : ۱۲:۱۲ ق.ظ

   419 بازدید

دستم چندان به جایی نمی رسد. اما صحبت های ریاست محترم جمهور -که ریاستش را بر جمهور وام‌دار امت حرب الله است- در پاسخ به سوال نمایندگان در رابطه با انتقاد ایشان از برخي مجريان قانون عفاف و حجاب سخت ناراحتم کرده.

هر چند افراد زیادی هستند که در مسائل گوناگون، سخنان نامناسب بر زبان می رانند، از جمله در همین مجلس هشتم، اما انتظاری که از آقای احمدی نژاد بود، کسی که آن چنان مورد حمایت و لطف مقام معظم رهبری و علامه مصباح و بزرگان دیگر و مردم مومن قرار می گرفت، آزردگی ها و ناراحتی ها را بیش تر می کند. با خود گفتم نوشته ام را در وبلاگ بگذارم، اما به دلایلی منصرف شدم. دست به دامان رسانه هایی در جمهوری اسلامی شدم که اگر اعتقاد به امربه معروف و نهی از منکر دارند، بغض ما را منتشر کنند و به مولا و اماممان این را برسانند که نیکو اشاره فرمودند که ارزش ها به نسل سوم انقلاب منتقل شده است.

((بايد از ميان شما جمعي دعوت به نيكي، و امر به معروف و نهي از منكر كنند… – آل عمران، 104))

رسول خدا (ص): ((اذا امتی تواکلت الامر بالمعروف و النهی عن المنکر فلیاذنوا بوقاع من الله : هرگاه امتم امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذار کنند، پس منتظر عذاب الهی باشند – محمدبن یعقوب کلینی،فروع کافی، انتشارات دارالکتب الاسلامیه،1367،ج5،ص59))

سخنان رئیس جمهور در پاسخ به سوال نمایندگان:

((مگر من چه گفته‌ام. من حرف‌هاي روشني در اين زمينه دارم و به صورت خودماني انتقاداتي را مطرح مي‌كنم. چرا وقتي پاي فرهنگ به ميان مي آيد، ما مردم را متهم مي‌كنيم و زير سوال مي‌بريم. اين مردم محترم‌ترين مردم هستند و پاي‌بند به ارزش‌ها و اصولند.))

((ملت ما ملتي مومن، پاك و دوست داشتني هستند و بايد با آنها خوب برخورد كنيم. اينقدر سخت نگيريد، البته اگر به صورت سازمان يافته عده‌اي به دنبال تخريب ارزش‌ها باشند، تكليف‌شان روشن است. قوه قضاييه و مجموعه‌هاي اطلاعاتي وضعيت آنها را بررسي و حكم صادر مي‌كنند، اما بايد با توده‌هاي مردم با محبت رفتار كرد.))

((كار فرهنگي با بگير و ببند نمي‌شود، آيا اين سخن بد است، اينقدر به دخترها و پسرها گير سه پيچ ندهيم. اين‌ها فرزندان خودمان هستند، ‌بايد به اين جوان‌ها احترام گذاشت. همين‌ها بودند كه در دوران دفاع مقدس جنگ را اداره كردند.))

((حالا اينجا يك شوخي هم با هم بكنيم. اين‌كه در مناسبت‌هايي مانند 22 بهمن از همه تيپ آدم‌ها جلوي دوربين نمايش دهيم، اما وقتي اين مناسبت‌ها گذشت با همين افراد برخورد مي‌كنيم، تناقض است.))

باید پرسید واقعا این افاضات!، خداپسندانه بود؟ این که گفته شود “كار فرهنگي با بگير و ببند نمي‌شود “، در قرآن هم که دائم نگفته: عزیزم بهشتت می‌دهم، میوه بهشتی، باغ و بالاتر از همه رضوان الهی. در مواضعی نیز با لحنی شدید به عذاب الهی، نوشیدنی حمیم که وجود را می‌سوزاند، داغ زدن و بالاتر از همه روی گرداندن خدای مهربان از آن بی لیاقت ها اشاره می کند. این هشدارها و ترساندن ها هم جزيی از کار فرهنگی و فرهنگ سازی و انسان سازی خداوند -تبارک و تعالی- است. العیاذ بالله به قرآن هم ایراد بگیریم و ادعا کنیم که زمخت و شدید برخورد کرده است؟

آقای احمدی نژاد! اسلام، ننر پرور نیست. ما دخترانی را که هنوز بهره ای از عفت دارند، باید قبل از مرتبه اقدام عملی، با رفتارمان و نیز با لسان‌مان امر به معروف و نهی از منکر کنیم. اما با بی حیایی که قطعا حرف حساب شنو نیست و حتی با زن چادری کتک کاری می کند و به ناهی از منکر، بد و بیراه می گوید چه کنیم؟

آقای احمدی نژاد! در پاسختان گفته اید: “بايد با توده‌هاي مردم با محبت رفتار كرد” احسنت، ولی مگر ما در مراتب امر به معروف و نهی از منکر در فقه، مرتبه‌ی عملی را نداریم، آیا افراد بی محابا که قطعا مراتب قبلی در آن‌ها اثر ندارد، برای آن ها نوبت به این مرحله نمی رسد؟

آقاي رئیس جمهور! مغلطه ای دیگر هم کرده اید:

“حالا اينجا يك شوخي هم با هم بكنيم. اين‌كه در مناسبت‌هايي مانند 22 بهمن از همه تيپ آدم‌ها جلوي دوربين نمايش دهيم، اما وقتي اين مناسبت‌ها گذشت با همين افراد برخورد مي‌كنيم، تناقض است.”

عجبا! نشان دادن آن ها این پیام را می رساند که افرادی هم که پای بندی کمتری به اصول دارند، خوبی هایی در این نظام دیده اند که ولو دیدشان توحیدی نباشد، ولی وقتی مثلا عزت و اقتدار و تلاش نظام برای برپایی عدالت و دشمنی افرادی کثیف با آن و… را می بینند، بدان دلبسته می شوند. (هر چند مراتب اجر و ثواب مردم بسته به نیت و خلوص آن هاست: ((… إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ… – فاطر/10)) ((انما الاعمال بالنیات)) ولی این دلیل نمی شود که این گناه و فسق علنی آن ها را ندیده بگیریم. فسق علنی آن قدر منفور اسلام است که مکتب نبوی که غیبت را بدتر از زنا می داند، در مورد متجاهر به فسق، می گوید حریم ندارد و غیبتش جایز است. (البته در مورد همان گناهش و نزد افرادی که از تجاهر به فسق در نزد آنان نیز ابایی ندارد.)

اگر چه حقیر هم به افراط صداو سیما در نشان دادن این افراد، انتقاد دارم و می توان به حد کمتری هم اکتفا کرد ولی باید خدمت‌تان عرض کرد که این جا هیچ تناقضی در کار نیست. اتفاقا برخوردی که با آن ها در نهی از منکری عملی شود، تربیت کننده و اصلاح‌گر خود آن ها و پاک کننده جامعه می تواند باشد. کدام یک خیرخواهانه تر است: نشان دادن‌شان در تلویزیون یا نشان دادن‌شان راه درست زندگی را؟

اما امیر مومنان (علیه السلام) در نهج البلاغه می‌فرماید: ((الراضی بفعل قوم كالداخل فیه معهم و علی كل داخل فی باطل اثمان اثم العمل به و اثم الراضی به: آن كسی كه از كار مردمی خشنود باشد چونان كسی است كه همراه آنان بوده و هركس كه به باطلی روی آورد دو گناه بر عهده او باشد، گناه كردار باطل و گناه خشنودی به كار باطل.)) و امام عزیزمان، جواد الائمه (ع) در جایی قریب به این مضمون ازشان روایت شده: “کسی که از کار زشتی خوشش بیاید در زشتی آن شریک شده.” آن گاه شما می فرمایید: “اين‌قدر به دخترها و پسرها گير سه پيچ ندهيم.” کدام دخترها و پسرها؟ همان ها که معلوم نیست از دور، کدام‌شان دختر و کدام‌شان پسرند؟ امام جمعه یکی از مناطق به درستی در مورد سخنان شما فرمودند که: “به گونه ای تایید باطل بود.”

خدا را شاهد می گیرم که من در دو دوره انتخابات نهم و در انتخابات دهم، به شما رای دادم. اما این اباحه گری فرهنگی حاکم بر دولت، چه توجیهی دارد؟ این ها خون به دل خانواده معظم و معزز شهدا نمی کند؟

رهبر عزیزمان در جایی تصریح می فرمایند: “فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.” اگر چه دادن شعار در این زمینه خوب و بخشی از تعظیم شعائر است که قرآن می فرماید: “و من یعظم شعائر الله، فانها من تقوی القلوب” اما سخنی کز دل برآید وگرنه: “به عمل کار برآید، به سخندانی نیست.” واقعا هم که درست است. همه ادعاها را یک اقدام می تواند خراب کند. چقدر ابن سخن بر دل می نشیند که “دو صد گفته چون نیم کردار نیست.”

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا به عمل به وصیت ها و منویات آن‌ها و ولی آن هاست. عمل به “خواهرم، سرخی خونم را به سیاهی چادرت به امانت دادم- شهید بابایی” عمل به: “خواهران عزيزم! حجاب خود را حفظ كنيد، چون سياهى چادر تو، كوبنده‏تر از سرخى خون من است – شهید محمدعلی یوسفی” عمل به: “از تمامی خواهرانم می‏خواهم که حجاب این لباس رزم را حافظ باشند. شهید سید محمد تقی میرغفوریان” و عمل به: “و اما شما ای خواهران مهربانم! در مرگم گریه نکنید، صبر داشته باشید. اگر هم گریه می کنید به یاد زینب باشید و آرام گریه کنید و همیشه حجاب اسلامی را کاملاً رعایت کنید و گرنه در مقابل خون شهدا مسئولید. شهید حسین زمانیان” و… و… و…

چه قدر بگویم؟ در خانه اگر کس است؛ یک حرف بس است.

مگر نه این که امام خمینی (ره) فرمودند: ((این وصیت نامه هایی که این عزیزان می نویسند مطالعه کنید. پنجاه سال عبادت کردید و خداوند قبول کند یک روز هم یکی از وصیت نامه ها را بگیرید و مطالعه کنید و فکر کنید.)) و نیز: ((این وصیت نامه ها انسان را می لرزاند و بیدار می کند…)) دل امام را که می لرزاند، دل شما را چطور؟ اگر تقصیرات شما در این زمینه، شما را مانند کننده این اعمال منظور کند، مسئولیتتان در قبال خون شهدا، دلتان را نمی لرزاند؟ به کجا چنین شتابان؟

فرموده اید: “همين‌ها بودند كه در دوران دفاع مقدس جنگ را اداره كردند.” واقعا وصیت های مذکور و بسیاری از وصایای دیگر شهدای گران قدر، موید مدعای شماست؟ همان ها هم که ابتدا منحرف بودند و آمدند؛ حر شدند و رفتند و شهادتشان به این معنا نیست که اجر فسقشان بوده! واقعا این طور استدلال ها در کدام منطقی قابل قبول است؟

نمی دانم شما به ادعای برخی همان احمدی نژاد 84 هستید که اکنون پرده از چهره افکنده اید یا احمدی نژاد 88 را بر چهره، نقابی جدید افکندند؟ اولی را کم تر محتمل می دانم و اگر دومی باشد، ریشه یابی کنید. قال رَسُولُ اللّهِ – صلي الله عليه وآله: ((اَلْمَرْءُ عَلي دينِ خَليلِهِ، فَلْيَنْظُر أحَدُكُمْ مَنْ يُخالِطُ: انسان بر روش و اخلاق دوستش پرورش مي يابد و شناخته مي شود، پس متوجّه باشيد با چه كسي دوست و همنشين مي باشيد. – بحارالأنوار، ج 71، ص 192، ح 12)) و امام علی (ع) در نامه ی خود به حارث همدانی توصیه کرده اند: ((از رفاقت با کسانی که افکارشان خطا و اعمالشان ناپسند است بر حذر باش. چه هر کس را به دوستش می شناسند. – نهج البلاغه،نامه ی 69))

اما هر چه باشد از رای های سابق خود پشیمان نیستم، چرا که بر فرض صحت احتمال اول، ما مامور به ظاهریم و بر فرض صحت دومین احتمال – که فکر می‌کنم محتمل تر باشد -به قول امام (ره): ” همه ما مامور به اداي تكليف و وظيفه بوده ايم نه مامور به نتيجه. – صحیفه امام – ج21. البته هنوز هم ویژگی های مثبت زیادی از جمله خدوم بودن و پرکاری در شما هست که برخی بدخواهان بی توجه به انصاف، غیبت، تهمت و هتک مومن، متذکر آن نیستند و شاید هم برخی از آن ها غافلند که خداوند عزیز ان شاء الله هدایت‌شان کند.

امیدوارم که به واست خدا به صراط مستقیم هدایت شویم و بر آن بمانیم و موجبات خشنودی قلب مبارک ولی عصر (عج) و نایب بر حقش امام خامنه ای (حفظه الله) را فراهم آوریم؛ نه ناراحتی ایشان را.

و السلام علی من اتبع الهدی

Print Friendly, PDF & Email
کدخبر : 1890




دیدگاه خود را به ما بگویید.